This award is given annually to the author of an
outstanding article published in the previous volume of La
corónica. The selection of the recipient of this award is made by
the Executive Committee of the MLA Forum, LLC Medieval Iberian in memory of
distinguished medievalist John K. Walsh (1939-1990). The tribute is celebrated
every year with a reception at the Modern Language Association Convention or at the International Congress on Medieval Studies at Kalamazoo.
Award Recipients
Vol. 50. Julia Perratore. “The Art of Medieval Iberia at The Metropolitan Museum of Art and The Met Cloisters.” 50.1-2, Fall 2021-Spring 2022, pp. 435-47. (Project MUSE, doi:10.1353/cor.2021.a910138)
Vol. 49. David Reher. “Envy and Orientalism in Embajada a Tamorlán,” 49.2, Spring 2021, pp. 191-219. (doi:10.1353/cor.2021.0017)
Vol. 48. Yolanda Iglesias and David Navarro. "Revalorización de los conceptos de pecado y delito en las Siete Partidas y en las Cantigas de Santa Maria: estrategias jurídicas y literarias de Alfonso X," 48.2,Spring 2020, pp. 69-102. (Project MUSE,doi:10.1353/cor.2020.000)
Vol. 47. Fernando Riva. “‘Mas querìa
yr perdersse o la uentura mudar’: curiosidad intelectual y peregrinaje en
el Libro de Apolonio, 47.1, Fall 2018, pp. 29-50. (Project MUSE,
doi:10.1353/cor.2018.0013)
[honorable mention] Luis Miguel dos
Santos. Generación de Poniente: natura y alteridad religiosa en
los viajes de Pero Tafur y el Libro del infante don Pedro de
Portugal, 47.2, Spring 2019, pp. 59-82. (Project MUSE,
doi:10.1353/cor.2019.0014)
Vol. 46. Mar Martínez Góngora.
Sobre héroes y monstruos: La decoración escultórica
del Castillo de Vélez Blanco y la literatura de su tiempo, 46.1
(Fall 2017): 41-71. (Project MUSE,
doi:10.1353/cor.2017.0024.)
Vol. 45. Clara Pascual-Argente, E el
señor de Galicia era del linaje de Troya: El Victorial and
the Cultural Memory of Petrismo, 45.2 (Spring 2017): 241-66. (Project
MUSE, doi:10.1353/cor.2017.0011)
Vol. 44. Ryan Giles, Garden Spaces and Textual
Materialities: The Exorcistic Prelude to the Razón de amor,
44.1 (Fall 2015): 115-33.(Project Muse: doi:10.1353/cor.2015.0032)
[honorable mention] Anita Savo. “The Hidden Polemic in Juan Manuel’s Libro de los estados,” 44.2 (Spring 2016): 5-28.(Project Muse, doi:10.1353/cor.2016.0001)
Vol. 43. Sarah J. Pearce, In a Better and Older
Language: The Redemptive Potential of Arabic and Its Translated Fictions,
43.1 (Fall 2014): 179-99. (Project MUSE,
doi:10.1353/cor.2014.0027)
Vol. 42. Andrew Beresford, Dreams of Death in
Medieval Castilian Hagiography: Martyrdom and Ideology in the Gran flos
sanctorum, 42.1 (Fall 2013): 159-84. (Project MUSE,
doi:10.1353/cor.2013.0031)
Vol. 41. Ana Gómez-Bravo, Situation and
Textual Mediation: Toward a Material Poetics of the Fifteenth-Century
Lyric, 41.2 (Spring, 2013): 43-67. (Project MUSE,
doi:10.1353/cor.2013.0004)
Vol. 40. Yasmine Beale-Rivaya, The Written
Record as Witness: Language Shift from Arabic to Romance in the Documents of
the Mozarabs of Toledo in the Twelfth and Thirteenth Centuries, 40.2
(Spring 2012): 27-50. (Project MUSE,
doi:10.1353/cor.2012.0028)
Vol. 39. Lucia Binotti, Humanistic Audiences:
Novela sentimental and Libros de caballerías in
Cinquecento Italy, 39.1 (Fall 2010): 67-113. (Project MUSE,
doi:10.1353/cor.2010.0011)
Vol. 38. Jesús D. Rodríguez Velasco,
La urgente presencia de Las siete partidas, 38.2 (Spring,
2010): 97-134. (Project MUSE,
doi:10.1353/cor.0.0067)
Vol. 37. Frank A. Domínguez, Santilario
and Cardinal Francisco Jiménez de Cisneros: Stanza 28 of
Carajicomedia and Its Gloss, 37.1 (Fall 2008): 301-37. (Project
MUSE, doi:10.1353/cor.0.0013)
Vol. 36. Ryan D. Giles, Tomé senda
por carrera: Finding and Losing the Cross in the Libro de buen
amor, 36.2 (Spring 2008): 369-92. (Project MUSE,
doi:10.1353/cor.2008.0001)
Vol. 35. Teresa Catarella, Doña Urraca
and her Brother Alfonso VI: Incest as Politics, 35.2 (Spring 2007):
39-67. (Project MUSE,
doi:10.1353/cor.2007.0001)
Vol. 34. Robert Folger, Passion and
Persuasion: Philocaption in La Celestina, 34.1 (Fall 2005): 5-29.
(Project MUSE, doi:10.1353/cor.2005.0026)
Vol. 33. Simone Pinet, Para leer el espacio en
el Poema de Mio Cid: breviario teórico, 33.2 (Spring 2005):
195-208. (Project MUSE,
doi:10.1353/cor.2005.0008)
Vol. 32. Sol Miguel-Prendes, Reimagining Diego
de San Pedros Readers at Work: Cárcel de Amor, 32.2
(Spring 2004): 7-44. (Project MUSE,
doi:10.1353/cor.2004.0013)
Vol. 31. Jose Luis Perez López, El
códice T del Libro de buen amor en su biblioteca:
Averroístas y goliardos, 31.1 (Fall 2002): 69-106 (Project MUSE,
doi:10.1353/cor.2002.0018); and El Manuscrito 99-37 de
la Biblioteca de la Catedral de Toledo y el Manuscrito T del Libro de buen
amor, 31.2 (Spring 2003): 137-75. (Project MUSE,
doi:10.1353/cor.2003.0033)
Vol. 30. Emily Francomano, ¿Qué
dizes de las mujeres?: Doncella Teodor as the Conclusion to Bocados
de oro, 30.1 (Fall 2001): 87-110. (Project MUSE,
doi:10.1353/cor.2001.0017)
Vol. 29. Barbara F. Weissberger, The Gendered
Taxonomy of Spanish Romance, 29.1 (Fall 2000): 205-29. (Project MUSE,
doi:10.1353/cor.2000.0014)
Vol. 28. Richard P. Kinkade and John E. Keller,
Myth and Reality in the Miracle of Cantiga 29, 28.1 (Fall 1999):
35-69.
Vol. 27. Charlotte Stern, Recovering the
Theater of Medieval Spain (and Europe): The Islamic Evidence, 27.2
(Spring 1999): 119-53.
Vol. 26. Julian Weiss, On the Conventionality
of the Cantigas damor, 26.1 (Fall 1997): 225-45.
Vol. 25. E. Michael Gerli, Performing
Nobility: Mosen Diego de Valera and the Poetics of Converso Identity,
25.1 (Fall 1996): 19-36.
Vol. 24. Ross Brann, Angel Sáenz-Badillos y
Judit Targarona, ĕmu'el ibn Śaśon y su poesía
hebrea en la Castilla del siglo XIV, 24.2 (Spring 1996): 56-74.
Vol. 23. Steven N. Dworkin, The Genesis of Old
Spanish duecho: An Unrecognized Provencalism, 23.2 (Spring 1995):
34-50.
Vol. 22. Louise O. Vasvari, Festive Phallic
Discourse in the Libro del Arcipreste, 22.2 (Spring 1994): 89-117.
Vol. 21. Jane Whetnall, Isabel González
of the Cancionero de Baena and Other Lost Voices, 21.1 (Fall
1992): 59-82.